Czytanie na bulwarze

Bulwar nad Łyną w Lidzbarku Warmińskim powstał w 2017 roku i od razu stał się ulubionym miejscem spacerów mieszkańców miasta oraz magnesem przyciągającym turystów. Uczniowie lidzbarskiej ‘czwórki” postanowili pokazać, że stanowi on też dobre miejsce do… czytania. Sprzyjają temu gęsto ustawione ławeczki, piękne plenery i bliskość przyrody. Relaks w takim otoczeniu z książką w ręku to niezapomniane przeżycie!

8 czerwca 2018 roku włączając się w ogólnopolską akcję „Jak nie czytam, jak czytam” nastolatki z kl. VI b w towarzystwie swojej wychowawczyni i nauczyciela bibliotekarza o godz. 10 udały się z ulubionymi lekturami na przepiękny lidzbarski bulwar. Przemierzyli całą jego długość zatrzymując się w urokliwych jego zakątkach i przy pomnikach przedstawiających osoby związane z Lidzbarkiem, aby przeczytać choć fragment zabranej ze sobą pozycji i uwiecznić te chwile na pamiątkowych fotografiach. Spotkani przypadkowo przechodnie przypatrywali się z ciekawością młodym ludziom z książką w ręku. Największe zainteresowanie wzbudziło ustawienie się czytającej klasy przy fontannie!

Happening zakończył się prezentacją wybranych dzieł przy pomniku Ignacego Krasickiego ustawionego nieopodal Oranżerii Kultury, dokąd grupa udała się, aby uczestniczyć w lekcji bibliotecznej związanej z rocznicą 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości.

Ogólnopolska akcja czytelnicza „Jak nie czytam, jak czytam” zainicjowana przez redakcję miesięcznika „Biblioteka w Szkole” została pomyślana jako odpowiedź na dramatyczny spadek czytelnictwa w Polsce. Miała za zadanie pokazać społeczeństwu, że jednak młodzi ludzie czytają. W bieżącym roku odbyła się jej trzecia edycja. Uczniowie ze wszystkich typów szkół i placówek oświatowych w pomysłowy sposób chcieli udowodnić i jednocześnie przekonać nieprzekonanych, że warto czytać dosłownie wszędzie i można to robić w każdych warunkach. W ubiegłych latach dzięki tej akcji pobito rekord masowego czytania.

Wojciech Karolonek

© 2024 Szkoła Podstawowa SP4 w Lidzbarku Warmińskim. All rights reserved.